Pierwsze kroki przedsięwzięcia są skomplikowane, ponieważ to one wyznaczają przyszłość restauracji, więc trzeba podejmować właściwe decyzje, aby nie mieć problemów w dłuższej perspektywie. W tym aspekcie pomocna może być analiza SWOT Analiza SWOT jest ważnym narzędziem wykorzystywanym do identyfikacji pewnych aspektów, takich jak mocne strony, szanse, słabości i zagrożenia, które pomagają w podejmowaniu decyzji i stosowaniu strategii w biznesie. Dowiedz się , jak stworzyć w swojej restauracji matrycę SWOT, jak stosować jej strategie w swojej restauracji i osiągnąć sukces.
Co to jest restauracja SWOT?

Mocne strony
Mocną stroną restauracji są pozytywne czynniki, które mają Państwo w swojej działalności. Aby go łatwo zidentyfikować, można by zadać sobie pytanie, co oferuję i jaka jest różnica między mną a resztą? W tym przypadku zidentyfikują one oferowane przez Ciebie usługi, które uczynią Cię wyjątkowym i pozostawią wśród pierwszych wyborów klientów. Różnorodność w menu, zmiany w menu w zależności od pór roku, oferowanie usługi dostawy, posiadanie miejsca parkingowego, doświadczony personel, lokalizacja w łatwo dostępnym miejscu oraz ceny to niektóre z atutów, które sprawią, że będziecie się Państwo różnić od reszty.Możliwości
W części dotyczącej szans w matrycy SWOT przedstawione są zewnętrzne aspekty, które można wykorzystać na swoją korzyść, aby wyróżnić się w swojej branży . Te czynniki nie powinny być kontrolowane przez ciebie. Aby je zidentyfikować, można zadać sobie pytania, takie jak: jaka jest zmiana sezonu? Jakie są aktualne trendy i jak mogę z nimi pracować? I przeanalizuj zmiany, które zachodzą na rynku. Wśród strategii, które mogą pomóc Ci w wykorzystaniu Twoich możliwości są: zakładanie firmy w obszarze turystycznym, posiadanie przestrzeni do organizowania uroczystości, posiadanie kilku oddziałów, placu zabaw dla dzieci i oferowanie usług dostawczych.Słabe strony
Słabością restauracji są szczegóły, które szkodzą lub nie pozwalają na prawidłowe funkcjonowanie placówki . Stabilności są wewnętrzne, musisz mieć moc, aby je kontrolować. W tej części swojej matrycy SWOT ważne jest, aby zadać sobie pytanie, jakie są wady Twojej firmy i co musisz poprawić, aby przejść do konkurencji. Zakład o złej lokalizacji, będący nowym przedsiębiorstwem na rynku gastronomicznym, nieposiadający niezbędnego kapitału, nieposiadający niezbędnych wymogów lub przeszkolonego personelu to niektóre z przedstawionych słabych stron.Zagrożenia
Zagrożeniem są te czynniki zewnętrzne, które nie pozwalają na rozwój i funkcjonowanie Twojej restauracji w 100%. Będąc na zewnątrz, nie są pod naszą kontrolą. W sektorze gastronomicznym istnieją setki zagrożeń. Na przykład, jeśli otworzysz restaurację na tej samej ulicy i zaoferujesz lepsze ceny, Twoi klienci mogą preferować tę opcję i przestać konsumować w Twojej firmie. Ponadto, zwiększone koszty produktów używanych do gotowania mogą prowadzić do strat, a nie zysków.Strategie SWOT dla restauracji
